Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Dzień ślubu dla wielu osób jest dniem rozpoczęcia nowego rozdziału w życiu, dlatego też powinien on być perfekcyjny pod każdym względem. Kompleksowa organizacja ślubu i wesela to jednak nie lada wyzwanie. Trzeba podjąć szereg różnych decyzji, pamiętać o terminach i pilnować wyznaczonego budżetu, a do tego prowadzić codzienne życie. Nie każdy z nas ma na to wszystko czas i potrzebne do tego predyspozycje. Z pomocą wówczas przychodzi nam konsultant lub konsultantka ślubna.
Kim dokładnie jest wedding planner? Dlaczego warto skorzystać z usług konsultanta ślubnego i ile to kosztuje? Na te i wiele innych pytań odpowiadamy w tym artykule. Sprawdź koniecznie!
Wedding planner jest osobą, która zapewnia całkowitą lub częściową pomoc na każdym etapie przygotowań i organizacji ślubu oraz wesela. Czasami wspiera zarządzanie całą ceremonią oraz sprawuje nadzór nad przebiegiem przyjęcia. Konsultant weselny czuwa nad tym, aby wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, a wesele przebiegało zgodnie z ustalonym wcześniej planem.
Wedding planner bierze na swoje barki większość lub nawet wszystkie aspekty organizacyjne wesela, w zależności od ustaleń z parą młodą. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić sporo stresu na każdym etapie planowania przyjęcia. Dodatkowo uzyskujemy doradztwo specjalisty, a tym samym dostęp do obszernej, branżowej wiedzy.
Wedding planner będzie na bieżąco kontrolował budżet ślubny i szczegółowo dopracuje całe wydarzenie. Pomoże też ustalić wiele ważnych kwestii związanych, chociażby z miejscem organizacji ślubu oraz zapewni nam możliwość współpracy z profesjonalnymi i sprawdzonymi usługodawcami.
Dobry konsultant ślubny powinien przede wszystkim słuchać pary młodej, musi być empatyczny i wyrozumiały oraz reagować na wszystkie obawy, spostrzeżenia i oczekiwania przyszłych małżonków.
Konsultanci ślubni powinni też wykazywać dużą odporność na stres i umieć szybko reagować na nieprzewidziane sytuacje. Nieocenione bywa doświadczenie zawodowe, zdolność planowania i zarządzania, a także duża pomysłowość. Wedding planner musi mieć obszerną wiedzę opartą o praktykę i szkolenia. Ważna jest również dyspozycyjność konsultanta ślubnego, ponieważ od momentu podpisania umowy, będzie on w stałym kontakcie z parą młodą.
Na rynku znajdziemy wiele firm i osób, które świadczą usługi organizacji ślubów i wesel. Aby jednak mieć pewność, że współpraca będzie przebiegać profesjonalnie na każdym jej etapie, postawmy na sprawdzonego wedding plannera. Jedną z takich osób jest Justyna Grzymała.
Agencja ślubna GRZYMAŁA Weddings & Events powstała po to, aby pomagać w organizacji dnia ślubu i wesela. Priorytetem rekomendowanej konsultantki ślubnej jest zdjęcie stresu z ramion państwa młodych i zagwarantowanie im wyłącznie najpiękniejszych wspomnień z tego wyjątkowego dnia.
Dzięki pomocy wedding plannera przyszli małżonkowie będą mogli skupić się na zabawie z bliskimi, a całą organizacją ślubu i jego przebiegu zajmie się wykwalifikowana osoba! Agencja Justyny Grzymały już od wczesnych godzin porannych, aż do późnych godzin nocnych dba o koordynację obiektu oraz wszystkich usługodawców, po to, aby przyjęcie przebiegało zgodnie z wcześniej ustalonym planem i bez żadnych zakłóceń.
Co jeszcze zyskamy, współpracując z agencją GRZYMAŁA Weddings & Events?
Pomoc wedding plannera to nie tylko szczegółowe zaplanowanie i pełna koordynacja dnia ślubu. Agencja GRZYMAŁA Weddings & Events oferuje również pomoc w organizacji przyjęć takich jak imprezy urodzinowe, chrzty czy komunie i wiele innych.
Wiemy już, że konsultant ślubny, to osoba, która pomaga nam z przygotowaniami, odpowiada za organizację wesela i koordynację dnia ślubu. Jak dokładnie jednak wygląda współpraca i kiedy się na nią zdecydować?
Na współpracę z konsultantem ślubnym najlepiej zdecydować się niedługo po zaręczynach. Najpóźniej około 9 miesięcy przed planowaną uroczystością.
Wszystko zazwyczaj zaczyna się od wiadomości mailowej od pary młodej, po której konsultant z branży ślubnej umawia spotkanie osobiste lub online. Na takim spotkaniu ustalane są dalsze szczegóły. W następnej kolejności otrzymujemy od wedding plannera spersonalizowaną ofertę organizacji oraz koordynacji przyjęcia, dostosowaną do potrzeb pary młodej. Po zaakceptowaniu oferty dochodzi do podpisania umowy. Organizacja i koordynacja ślubu rozpoczyna się od ustalenia harmonogramu i wszystkich szczegółów.
Jeżeli państwo młodzi sobie tego życzą, agencje ślubne dbają także o:
Pomagają też wybrać motyw przewodni całej ceremonii, oszacować budżet czy negocjować ceny i pośredniczyć w podpisywaniu umów z podwykonawcami.
Co więcej, tacy specjaliści zapewniają fachowe porady i rzetelną ocenę pomysłów swoich klientów. Dokładny zakres usług zależy przede wszystkim od wcześniejszych ustaleń.
Jeszcze kilka lat temu, koszt wesela na 100 osób, sięgał około 60 tysięcy złotych. Nie da się jednak nie zauważyć, że ceny znacznie wzrosły, m.in. ze względu na sporą inflację. Największe wydatki związane z organizacją ślubu i wesela obejmują wynajęcie sali weselnej oraz cateringu, a także fotografa, zespołu i zakupu alkoholu. Niemałe koszty wiążą się też z zakupem sukni i garnituru czy obrączek.
Obecnie organizacja ślubu i wesela bez poprawin i o średnim standardzie kosztować może około 75 tysięcy złotych. Cena ta nie obejmuje jednak podróży poślubnej czy wieczoru panieńskiego i kawalerskiego.
Nic dziwnego więc, że wiele par może być zniechęconych do organizacji większego wydarzenia. Aby możliwie zminimalizować koszty wesela, warto dokładnie zaplanować budżet i ściśle trzymać się wyznaczonego harmonogramu. Jeżeli jednak młoda para nie wie, jak negocjować umowy czy uzyskać rabat od podwykonawcy, niezwykle pomocne mogą okazać się konsultacje ślubne z profesjonalnym i doświadczonym wedding plannerem. Taka osoba współpracuje z wieloma firmami, a dzięki temu pomoże nam zorganizować przyjęcie, zoptymalizować koszty i uzyskać zadowalające warunki umów z zaufanymi usługodawcami.
Pomoc i praca wedding plannera wyceniana i uzgadniana jest indywidualnie z każdym klientem. Koszt usługi zależy m.in. od zakresu działań i obowiązków osoby koordynującej przygotowania i całe przyjęcie ślubne. Kiedy wedding planner pozna oczekiwania, jakie ma para młoda, będzie mógł stworzyć dla nich spersonalizowaną ofertę.
Jeśli chcesz poznać szczegóły związane z kosztem organizacji wesela, warto skontaktować się z wybraną agencją ślubną.
Ślub i wesele to najpiękniejszy dzień w życiu wielu osób. Organizacja takiej imprezy może stanowić jednak nie lada wzywanie. Warto więc skorzystać z usług konsultanta ślubnego. Wedding planner to osoba z dużym doświadczeniem i znajomościami w branży. Pomaga ona dopiąć imprezę na ostatni guzik, a także negocjować atrakcyjne ceny u podwykonawców i dopilnuje wszystkich szczegółów. Na życzenie pary młodej będzie obecna też na ślubie i weselu do późnych godzin nocnych i zadba o to, by przyszli małżonkowie mogli cieszyć się weselem i obecnością gości!
Chcesz skrupulatnie zaplanować ślub i wesele, ale nie wiesz, od czego zacząć? Napisz: [email protected] lub zadzwoń +48 728 350 090!
Zdjęcie główne: strona Klientki.