Marketing i promocja

Ile trwa pozycjonowanie sklepów z literaturą rozrywkową?

Ile trwa pozycjonowanie sklepów z literaturą rozrywkową?
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces polegający na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google. Proces ten ze względu na bardzo duży poziom skomplikowania jest przeprowadzany przeważnie przez agencje interaktywne, czasami także przez freelancerów, a jeszcze rzadziej samodzielnie przez przedsiębiorcę samodzielnie. Każda witryna tuż po jej opublikowaniu ląduje na ostatnich miejscach i na bardzo dalekich stronach w SERP (Search Engine Results Page) – zadaniem pozycjonowania jest to, aby dana witryna WWW znalazła się jak nie na pierwszych miejscach wyników, to chociaż na pierwszej stronie.

Wiele osób błędnie zakłada, że podstawowymi działaniami zwiększającymi zyski wynikające z prowadzenia własnej działalności w sieci jest wykupienie jak największej liczby artykułów sponsorowanych oraz przeznaczenie bardzo dużych nakładów finansowych na reklamę displayową, np. w formie banerów i reklamy kontekstowej co jest błędem. Pozycjonowanie generuje ruch organiczny i darmowy, dlatego napływ nowych użytkowników nie wiąże się ze zbyt dużymi nakładami finansowymi. Wejdź do świata ciekawych informacji na temat pozycjonowania.

Główne założenia pozycjonowania

Pozycjonowanie ma wieloetapowy charakter i wiąże się z ogromną odpowiedzialnością ze strony firmy, która podejmie się danego zlecenia. Algorytm Google ciągle analizuje każdą witrynę opublikowaną w sieci i dostępną dla jej robotów, które zbierają informacje na ich temat. Zadaniem pozycjonera jest to, aby jak najbardziej spełnić wszelkie parametry istotne dla algorytmu, który oblicza pozycję danej witryny w SERP na podstawie danych uzyskanych przez roboty crawlujące. Każdy parametr ma ogromne znaczenie dla sukcesu.

Podstawa? Frazy kluczowe!

Zaplanowanie strategii słów kluczowych to w zasadzie najważniejszy etap pozycjonowania i wiąże się z researchem ze strony pozycjonerów oraz dokładnym rozpoznaniem danej branży i wybranej firmy. Frazy kluczowe to krótkie wyrażenia w formie zapytań, które każdy internauta wpisuje w pole wyszukiwania w Google poszukując w sieci konkretnej rzeczy. Są to dla przykładu wyrażenia ogólne i niezbyt sprecyzowane, takie jak:

  • buty męskie nike,
  • koszule eleganckie męskie,
  • smartfony tanio apple,
  • pożyczki gotówkowe.

Z kolei bardziej sprecyzowane i dokładniejsze pytania generują największą sprzedaż, dlatego większość agencji skupia się właśnie na nich. Tego typu frazy, znane także jako long-tail (z długim ogonkiem) mają mniejszą konkurencję i mogą znakomicie konwertować mimo znacznie mniejszej liczby wejść. Należą do nich sformułowania takie jak:

  • buty nike air max 43 czerwone
  • koszule eleganckie xxl męskie długi rękaw,
  • smartfon apple iphone xs max czarny,
  • pożyczki gotówkowe bez bik przez internet.

Dlaczego takie frazy lepiej konwertują, czyli generują sprzedaż i wejście w bezpośrednią interakcję z witryną? Z prostego powodu – frazy te wyszukuje osoba zainteresowana jednym, konkretnym produktem i z reguły po wejściu na stronę dokonuje jej zakupu. Mężczyzna wpisując frazę “buty męskie” może poszukiwać butów eleganckich, trampek, sportowych do biegania czy też sandałów.

Czy pozycjonowanie warto zlecić agencji?

Pierwszą duża rozterką tuż po założeniu własnej witryny lub jej opublikowaniem w sieci jest to, czy warto zdecydować się na ofertę agencji interaktywnej SEO, czy też podjąć się działań samodzielnie. Ten wybór ma ogromny wpływ na to, ile trwa pozycjonowanie sklepów on-line i dlaczego jedne pozycjonują się szybciej, a inne dłużej.

Za agencją przemawia z pewnością duże doświadczenie i zespoły najlepszych specjalistów w jednej, konkretnej dziedzinie. Część osób zajmuje się planowaniem strategii, programiści wprowadzają zmiany w kodzie źródłowym witryny, copywriterzy piszą teksty nasycone wybranymi frazami kluczowymi, a graficy starają się dopracować UI oraz UX do wymagań konkretnych klientów.

Co przemawia z kolei za freelancerem? Znacznie niższa cena, lecz także niższa jakość. Z reguły freelancer to tylko jedna osoba, która musi cały proces zrealizować samodzielnie, łącznie z wprowadzeniem zmian na stronie i opracowaniem audytu SEO. Oznacza to znacznie większe ryzyko popełnienia błędów i niedopatrzeń.

Samodzielne pozycjonowanie, mimo iż całkowicie darmowe, jest także najmniej sensowne. W sieci znajduje się wiele poradników, jednak przyswojenie całej niezbędnej wiedzy może zająć nawet kilka lat, a i tak nie możemy być jej pewni. Z reguły zasady firmy Google zmieniają się z miesiąca na miesiąc i tylko agencje są w stanie za nimi nadążyć.

Pozycjonowanie sklepu z literaturą – stacjonarnie czy online?

Zakres pozycjonowania zależy od tego, czy pozycjonowanie ma dotyczyć sklepu stacjonarnego czy działającego w sieci. W przypadku sklepu on-line mamy do czynienia ze standardowym pozycjonowaniem, podczas gdy w przypadku punktu stacjonarnego z pozycjonowaniem lokalnym. Polega ono na wypozycjonowaniu danej witryny w konkretnym mieście, regionie, województwie czy dzielnicy, dlatego zazwyczaj frazy kluczowe zawierają także lokalizację, np. “literatura kraków” lub “sklep z literaturą poznań”. Niezbędne będzie także założenie wizytówki w Google Moja Firma, dzięki której Twój sklep pojawi się nie tylko na samym szczycie wyników Google, lecz także na mapie.

Fot. Christopher Gower/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adrian 07.02.2022

    Ja uważam, że najlepiej jest zlecić taki proces agencji seo która najlepiej wie jakie działania podjąć żeby sklep lub strona odnosiła bardzo dużą ilość wyświetleń i zamówień. Współpracując z taką agencją może paść pytanie kiedy wykonać audyt seo, każda agencja zaczyna od tego procesu aby później w kolejnych etapach strona przynosiła coraz większe zyski, na skutek czego sklep z literaturą zostanie wypozycjonowany na pierwszych stronach przeglądarki a ty będziesz mógł się cieszyć z sukcesu twojego sklepu.

  • Tomek 25.02.2022

    Pytania takie jak to w tytule, są bardzo niejednoznaczne w odpowiedzi. Trudnym jest do sprecyzowania na wstępie określenie ceny za usługi SEO, jak i nie sposób od ręki wyliczyć czasu pozycjonowania strony. Aby móc o czymkolwiek rozmawiać, musimy zamówić audyt naszej witryny, gdy zaczniemy współpracę z zespołem eksperckim, wówczas możliwe będą jakieś przewidywania.