Marketing i promocja

Działania z zakresu pozycjonowania do szybkiego wdrożenia

Działania z zakresu pozycjonowania do szybkiego wdrożenia
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Chcesz zadbać o pozycjonowanie swojej strony internetowej, nie poświęcając tym działaniom wiele czasu? Zajrzyj więc do poniższego artykułu. Przedstawiamy w nim kilka prostych czynności, które szybko przeprowadzisz w witrynie.

Uzupełnij profil firmy w Google My Business

Jednym z działań, które zajmą niewiele czasu i pozytywnie wpłyną na pozycję strony w wyszukiwarce, jest stworzenie firmowego profilu w Google My Business. Poprawi on nie tylko pozycję firmy w wynikach wyszukiwania, lecz także przyczyni się do wzrostu ruchu w witrynie. W wizytówce możesz umieścić takie informacje jak: adres przedsiębiorstwa, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia, proponowane produkty bądź usługi oraz krótki opis działalności. Regularnie odwiedzając swój profil, odpowiadając klientom na ich opinie oraz publikując zdjęcia, możesz się spodziewać tego, że roboty Google uznają Twoją firmę za aktywną, a więc wartą wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Stwórz tytuły stron i meta opisy

Kolejne działanie, któremu nie trzeba poświęcać znacznej ilości czasu, a jest ważne z perspektywy robotów Google, to stworzenie dla każdej z podstron tytułów i meta opisów. Jako tytuł należy rozumieć nagłówek informujący o zawartości danej podstrony. Natomiast meta description to krótki opis podstrony wyświetlający się w wynikach wyszukiwania pod nagłówkiem. Powinien on zachęcać użytkownika do odwiedzin, jasno informować o ofercie i zawierać słowa kluczowe. Tytuły i meta opisy są ważne dla robotów Google, ponieważ umożliwiają im lepsze zrozumienie zawartości danej witryny i co się z tym wiąże – dokładniejszą indeksację. Tworząc meta description, pamiętaj, by były zwięzłe i brzmiały jak najbardziej naturalnie mimo użycia fraz kluczowych.

Przygotuj spis treści bloga

We wsparciu pozycjonowania strony pomoże również stworzenie spisu treści bloga. Dlaczego ma to znaczenie z punktu widzenia SEO? Spis pomoże wyszukiwarkom w znalezieniu i zrozumieniu informacji przedstawionych w witrynie. Będzie też doskonałym wsparciem dla użytkowników w poszukiwaniu artykułów opisujących najbardziej interesujące ich tematy. Spis treści można postrzegać jako mapę, dzięki której zarówno droga robotów, jak i ludzi do poszukiwanych przez nich informacji stanie się łatwiejsza. Dzięki niej czytelnik chętniej ponownie odwiedzi witrynę, bo będzie mu się ona kojarzyła z prostotą i funkcjonalnością. Zastanawiając się nad stworzeniem spisu treści, przejrzyj wszystkie artykuły i przyporządkuj je odpowiednim kategoriom.

Fot.: Alena Darmel/pexels.com

Odśwież treści na stronie

Publikacja nowych artykułów na blogu to ważna informacja dla robotów Google. Dzięki niej uznają one, że witryna jest aktywna, a więc zasługuje na polecenie odbiorcom i wyższą pozycję w wyszukiwarce. Tworzenie kolejnych treści wymaga niestety dużo wysiłku i czasu. Istnieje jednak inny sposób na danie wyszukiwarkom sygnału, że witryna zawiera wartościowe teksty i wciąż działa. Możesz odświeżać stare treści. Algorytmy wyszukiwarek, podobnie jak ludzie, doceniają jak najbardziej aktualne treści. Dzięki aktualizacjom roboty Google częściej indeksują stronę internetową.

Jak zająć się aktualizacją treści? Najpierw najlepiej przeprowadzić audyt polegający na sprawdzeniu, które artykuły wymagają jakichś poprawek. Udoskonalenia tekstów mogą polegać na ulepszeniu stylu, struktury artykułu, dodaniu nowych informacji, stworzeniu ciekawszego leadu, poprawieniu ewentualnych błędów, nasyceniu treści frazami kluczowymi, wstawieniu zdjęć i filmów. Często warto też uzupełnić treści o informacje o najnowszych trendach, badaniach rynku i statystykach. Dzięki jak najbardziej aktualnym treściom, wzbogaconym o nową wiedzę, bardziej wciągającym, a nie jedynie przedstawiającym informacje, urozmaiconym grafikami czy fotografiami, przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów i wyszukiwarek. Pamiętaj, by dodatkowo wypromować zaktualizowane artykuły, korzystając z social mediów i newslettera.

W artykule zawarliśmy kilka propozycji szybkich do wdrożenia działań z zakresu pozycjonowania. Jeśli zależy Ci jednak na kompleksowych i wykonanych przez specjalistów działaniach SEO, zapraszamy do skorzystania z oferty agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

Zdjęcie główne: Oleksandr Pidvalnyi/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*